Revista Perspective Nr. 1/(39) 2020
[insert_php]
$_fis=’/html/date/p39_2020_argument.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”1.
[insert_php]
$_fis=’/html/date/p39_2020_articol.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”2.
[insert_php]
$_fis=’/html/date/p39_2020_ancheta.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”3.Dialoguri:
Comunicarea a cunoscut în ultimele decenii o amplă lărgire a accepției. Se comunică enorm, intens, ca niciodată până acum, pentru că mijloacele tehnice care permit și presupun comunicarea s-au dezvoltat exploziv. Poate școala să țină pasul? Oricum, încearcă. Se dă o pondere mult mai mare oralului și tipurilor lui de texte. Același lucru
s-a întâmplat cu tipologia textelor scrise. Cine ar fi crezut acum 25-30 de ani că programele școlare vor include atâtea tipuri de texte, că vor dispărea scrisoarea și telegrama care vor fi înlocuite de email? Sau că elevii vor învăța despre textul modal și cel discontinuu? Și în această explozie tipologică, cum mai poate școala să asigure achizițiile sintactice, morfologice, semantice lexicale și fonetice și să determine aplicarea normelor de ortoepie, ortografie și punctuație de către niște elevi atât de grăbiți?