Concursul de scriere creativă
[insert_php]
$_fis=’/html/date/csc_despre.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”1.
[insert_php]
$_fis=’/html/date/jurnalul_unor_pusti.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”2.
[insert_php]
$_fis=’/html/date/csc_2011_premii.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”3.
Dragi membri şi viitori membri ai cercurilor/cluburilor/atelierelor de lectură şi de scriere, elevi de la primară, gimnaziu şi liceu,
Provocarea numită ,,Planeta pitică” a avut succes. Aţi scris cu râvnă şi talent, ne-aţi luat premiile, v-am publicat cele mai bune povestiri online (vezi 100 de poveşti cu sori şi pitice www.anpro.ro/paginaCercuri de lectură), aşa că ne-am gândit să vă supunem unei alte probe. De data aceasta, veţi fi împărţiţi în două categorii, clasele III-VI şi VII-XI.
Vouă, celor din prima categorie, clasele III-VI, vă propunem să scrieţi un text cu titlul Jurnalul unui/unor puşti. Puştii veţi fi voi sau vor fi personaje create de voi care simt nevoia să se destăinuie. Jurnalul poate fi unul ,,clasic” sau unul în benzi desenate, precum cel cu acelaşi nume scris de Jeff Kinney (Editura Arthur, 2010). Ne aşteptăm să scrieţi despre problemele voastre de fiecare zi, fie din familie sau de la şcoală, fie din grupul de prieteni şi despre soluţiile pe care le- aţi găsit (sau nu). Jurnalul poate avea un singur autor sau poate fi al unui grup (de prieteni, colegi, membri ai familiei). Nu uitaţi să respectaţi forma impusă, respectiv cea de jurnal!
Pe voi, cei din a doua categorie, clasele VII-XI, vă provocăm să scrieţi un text pornind de la titlul Primul meu /Prima mea… Poate fi primul sărut, prima carte citită, prima minciună, prima întâlnire, prima notă proastă etc. Un scriitor adevărat, chiar dacă porneşte de la experienţa proprie, nu rămâne niciodată numai la aceasta. E important să ştie cum au abordat şi alţii o temă, ceea ce nu înseamnă că trebuie să-i şi imite. Vă recomandăm, ca punct de plecare în documentarea scriitoricească, seria ,,Prima dată”, îngrijită de Laura Albulescu (Grupul Editorial ART).
6 Comentarii
Monica Onojescu
– Anul acesta intenţionăm să extindem acţiunile de promovare a lecturii la nivelul întregii ţări, făcând primul pas în crearea unei reţele naţionale care să cuprindă atât elevii cititori cât şi pe consilierii lor.
Pentru aceasta vă propunem un concurs de proiecte de promovare a lecturii, puse în aplicare în data de 23 aprilie, Ziua internaţională a lecturii, urmând ca autorii (un elev, însoţit de coordonatorul cercului) primelor 20 de proiecte care s-au distins să participe la Cluj, în perioada 22-25 martie 2010, la un modul de ateliere de scriere, finalizat printr-o revistă online „Pro lectura” scrisă de elevi şi pentru elevi.
Considerăm că o astfel de întâlnire oferă prilejul unui real schimb de experienţă, creând totodată sentimentul apartenenţei la aceeaşi comunitate de cititori.
În acelaşi timp întâlnirea ne va oferi prilejul să facem cunoscut obiectivul mare al proiectului Cercuri de lectură pentru anii 2009-2011, şi anume, constituirea atelierelor de lectură/scriere.
Detalii despre concurs gasiti pe site la Concurs de proiecte.
Monica Onojescu
– Stimate colege, stimati colegi,
Cercurile de lectura au intrat intr-al saptelea an si tot asa, cum probabil stiti, la doi ani apare cate o Lecturiada. Deci in 2011 ar trebui sa apara un nou volum.
Daca Lecturiada 3 a avut ca obiectiv lectura si interpretarea, volumul patru isi propune sa urmareasca functionarea atelierelor de lectura/de scriere, forme diferite intr-o oarecare masura de cercuri prin fixarea unor obiective mai clare, urmarite pe o perioada mai lunga.
In 2009 am lansat ideea si am sustinut-o teoretic in volumul Scrierea (vezi A.Pamfil, M. Onojescu), in Revista cercurilor de lectura nr.2/2009 si nr. 1/2010. Cele doua ateliere de scriere din 2006 conduse de Ch. Temple si atelierele de lectura si de scriere sustinute in cadrul ICR au asigurat o formare, chiar daca insuficienta. La aceasta se adauga si cele doua zile si jumatate de formare pe atelierele de scriere facute la Cluj in cadrul concursului de proiecte (vezi si
http://www.anpro.ro/html/index.php?pag=revista_cercuri_concurs&stanga=meniu_cercuri&dreapta=c_dreapta
Testarea interesului elevilor pentru scrierea creativa s-a facut cu concursul Planeta pitica. De asemenea multi dintre dvs. si-au incurajat elevii sa trimita propriile texte la Dilematix (va recomadam sa cititi suplimentul Dilemei din 16 septembrie 2010).
In anul acesta scolar ar urma pasul urmator: punerea in practica a atelierelor de lectura/de scriere, partea de cercetare didactica si adunarea si selectarea materialelor care ar urma sa fie obiectul Lecturiadei 4. Asta nu inseamna ca cei care vor dori sa conduca mai departe cercuri si sa scrie despre ele nu o vor putea-o face. Atelierele sunt doar o alta forma, pe care am dori sa o introducem in practica noastra scolara, cat mai „curat”,cum ar spune Alina Pamfil, cat mai aproape de intentiile specialistilor care le-au introdus in practica scolara in alte tari.
Acesta este contextul (stiu ca veti spune ca nu e cel mai potrivit!) in care facem un apel la dvs. si va cerem sa va anuntati cei care doriti sa experimenteze formula cercurilor, facand in paralel si cercetarea didactica 4.
Am facut o testare prealabila printre profesorii care si-au insotit elevii la concursul de proiecte si aproximativ jumatate sunt dispusi sa experimenteze atelierele.
Acum ma adresez dvs., rugandu-i pe cei dispusi sa participe la proiect sa se anunte.
Iar pentru ca, spre deosebire de 2004, nu mai avem posibilitatea sa ne intalnim in prealabil, pentru cei care vor sa participe la proiect, vom sa face o formare/interformare online, sperand pentru viitor obtinerea unei finantari pentru o intalnire fata in fata.
Pasii ar fi urmatorii:
1. pana in 30 septembrie 2010 va puteti anunta printr-o scurta scrisoare care sa cuprinda a. urmatoarele date:
b. numele/prenumele
c. adresa de e-mail/telefonul
d. scoala/localitatea
e. experienta (daca ati mai lucrat in programul cu Cercurile de lectura sau in alt proiect care are ca obiect promovarea lecturii)
f. nivelul de varsta (clasa/clasele la care ati dori sa coordonati cercul)
g. ce fel de forma de atelier preferati: atelier de lectura, atelier de scriere (creativa, jurnalistica, argumentativa) sau mixta: scriere si lectura.
h. tema pe care va propuneti sa o cercetati
2. Pana in 10 octombrie vom face un grup de discutii cu cei doritori sa participe la proiect.
3. In 15 octombrie ar fi vorba de o deschidere oficiala a acestor ateliere.
4. Pe parcurs vom trimite la diferite intervale partea teoretica si bibliografia si vom incerca sa ne sprijinim reciproc.
Desigur ma veti intreba: care sunt avantajele personale in urma participarii la o astfel de activitate? E clar ca nu vor insemna bani mai multi si deocamdata nici credite recunoscute. Vom incerca totusi sa acreditam programul macar la nivelul catorva CCD-uri.
In rest, va putem elibera o adeverinta din partea ANPRO care are aceeasi valoare ca o formare CCD neacreditata, posibilitati de perfectionare, posibilitati de publicare, ucenicia in cercetare didactica.
In speranta ca vor fi foarte multi amatori sa participe la proiect,
Monica Onojescu
monojescu@yahoo.com
Revista cercurilor de lectura
revistacercurilor@yahoo.com
Mina Maria Rusu
– Este extrem de valoroasa experienta dumneavoastra si cred ca ar trebui ca acest site sa fie cunoscut de toti profesorii din tara si de elevi. Eu voi transmite tuturor inspectorilor de limba romana informatiile si-i voi ruga sa mediatizeze acest proiect temeinic si atat de necesar.Poate ca asa vom face pasi mai mari si mai siguri spre o intoarcere reala a elevilor la lectura.
Monica Onojescu
– In 15 martie s-a incheiat inscrierea elevilor la Concursul de scriere creativa „De la Jurnalul unui pusti la Prima/Primul…”
Ii rugam pe cei care au trimis texte in ultimele doua zile sa ne pasuiasca cu confirmarea primirii pana in 20 martie.
Inscrierile pentru concursul Lecturiada elevilor incep in 25 aprilie.
Multumim tuturor elevilor care ne-au trimis lucrari. Multumim profesorilor care au facut publicitate concursului.
Lista elevilor care s-au clasat pe primele 20 de locuri va fi publicata in „Revista
cercurilor de lectura” nr.1/2011.
Monica Onojescu
– Azi, 23 aprilie, de Ziua lecturii, facem publică lista cu primele 20 de lucrari selectate:
Pentru Jurnalul unui puşti
1. Bratu Irina, 9 ani
Şcoala nr. 67, Bucureşti
2. Chirteş Denisa, 10 ani
Gimnaziul Serafim Duicu, Tg. Mureş
3. Constantin Florina Gabriela, 11 ani
Scoala cu clasele I –VIII Constantin Sandu Aldea, Braila
4. Diaconu Andrei, 12 ani
Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, Rm. Vâlcea
5. Diaconu Cristian, 12 ani
Şcoala nr. 12, Herăstrău
6. Pana Alex, 12 ani
Şcoala Europeană Bucureşti
7. Tudor Pitic, 11 ani
Şcoala Elf, Cluj
8. Rânceanu Jasmina Maria, 12 ani
Colegiul Naţional Petru Rareş, Suceava
Pentru Primul/Prima…
1. Alexa Flavia Mihaela, 18 ani
Colegiul Naţional Mihai Eminescu, Buzău
2. Cancel Sorana, 16 ani
Colegiul Naţional Vasile Alecsandri, Bacău
3. Inocenţiu Cânţa, 14 ani
Şcoala cu clasele I-VIII N. Iorga, Baia Mare
4. Andra-Ioana Chiţu, 17 ani
Colegiul Naţional Nicolae Titulescu, Pucioasa, Dâmboviţa
5. Adina-Maria Dumitru, 17 ani
Colegiul Naţional Nicolae Titulescu, Pucioasa, Dâmboviţa
6. Denisa Medan, 13 ani,
Şcoala Avram Iancu, Baia Mare
7. Claudiu Mihali, 15 ani
Borşa, Maramureş
8. Claudia Rohneanu, 16 ani
Liceul Teoretic Bogdan Voda, Viseu de Sus
9. Alexandra Stoia, 13 ani
Şcoala Generală Livada, Arad
10. Mădălina Victoria Varga, 17 ani
Colegiul Naţional, George Coşbuc, Cluj
11. George-Mihail Vişan, 13 ani
Şcoala nr. 75 Leonardo da Vinci, Bucureşti
12. Waller Brigitte, 13 ani
Liceul Teoretic Petru Maior, Gherla, Cluj
Multumim celor peste 750 de elevi care ne-au trimis lucrari. Multumim profesorilor lor si parintilor care au facut publicitate concursului.
Lista va fi făcută publică în numărul din mai al „Revistei cercurilor de lectură”.
Primele 100 de lucrări vor postat pe adresa http://www.anpro.ro/pagina Cercuri de lectură
Juriul:
Mirela Butuza
Corina Dindelegan
Mirela Mureşan
Ioana Nanu
Marinela Scripcaru
Marilena Şerban
Monica Onojescu
Va amintim ca între 25 aprilie – 10 mai au loc înscrierile pentru etapa naţională a concursului naţional al Cercurilor de lectură, „Lecturiada elevilor”.
Monica Onojescu
– Alba
Potinteu Ioana Crinela, CN Avram Iancu, Câmpeni
prof. Maria Sanda Bold
Arad
Mirela Horga. Şc. Livada
Brojban Bianca
Mirela Horga CN Moise Nicoara, Arad
prof. Cameia Circa-ChirilaŞc. Livada
Bacău
Raluca Bătrânu, CN. V. Alecsandri, Bacău
Sorana Cancel CN. V. Alecsandri, Bacău
prof. Mocanu Ramona-Elena,
Bihor
Iulia Tuduce, Şc. Nr. 11, Oradea
prof. Hălmăjan Sanda
Botosani
Bristina Temneanu, CN Mihai Eminescu, Botoşani
prof. Daniela Paula Epurianu
Braşov
Arsene Roxana. Şc. Nr. 9 Nicolae Orghidan, Braşov
prof. Mihaela Dragu
Brăila
Florina Gabriela Constantin, Şc. C.Sandu Aldea, Brăila
laudiaForcoş. Sc. I.Al. Cuza, Brăila
prof. Chitu Adriana
Bucureşti
Maria Dimitriana Mărăcineanu. Şc. Nr. 94
Ioana Simion, Liceul Teoretic Jean Monnet
Iustin Marchidanu, Şc. Nr. 113
Irina Bratu, Şc. Nr. 67
Cristian Diaconu, Şcoala nr. 12, Herăstrău
Alex Pana , Şc. Europeană
George-Mihail Vişan, Şcoala nr. 75 Leonardo da Vinci
Ileana Zirra, CN, George Coşbuc
prof. Vasiliu Jolanda
Buzău
Andreea Sava, CN Mihai Eminescu, Buzău
prof. Nihaela Nicolae
Caransebeş
Cosmina Piţigoi, Liceul Teoretic Traian Doda, Caransebeş
prof. Maria Frenţiu
Cluj
Mădălina Victoria Varga, CN. George Coşbuc, Cluj
Mihăilă Anamaria, LT Nicolae Bălcescu, Cluj
Andrei Colhon, CN Emil Racoviţa, Cluj
Tudor Pitic, Şc. Elf, Cluj
Waller Brigitte, LT Ana Ipătescu, Gherla
prof. Luminţa Medeşan
Constanţa
Maria Enache, Şc. T. Arghezi, Năvodari
Bianca Constantinescu, Şc. Ferdinand, Constanţa
Diana Holban, Colegiul Naţional Pedagogic C-tin Brătescu
Spanoche Cosmina, Colegiul Naţional Pedagogic C-tin Brătescu
prof. Vasile Coman
Galaţi
Mihai Radu, Şcoala Gimnazială nr.2, Ştefan cel Mare” Comuna Piscu
prof. Ionelia Radu
Gorj
Alexandra Anghelache, Şcoala Generală Constantin Săvoiu, Târgu-Jiu
prof. Georgeta Grivei
Dâmboviţa
Dumitru Adina-Maria, C.N. Nicolae Titulescu, Pucioasa
Andra-Ioana Chiţu, C.N. Nicolae Titulescu, Pucioasa
Abigaela Bâlbâie Şcoala cu clasele I-VIII, Buciumeni
Tiana Tudor Şcoala cu clasele I-VIII, Mihai Viteazul, Târgovişte
prof. Sorina Stan
Iaşi
Izabela Nicol Pricope, Colegiul Naţional Garabet Ibrăileanu, Iaşi
Prof. Cristina Chiprian
Maramureş
Denisa Medan, Şc. Avram Iancu, Baia Mare
Orosz Brigitta, LT Regele Ferdinand, Sighetul Marmaţiei
Inocenţiu Cânţa, Şcoala N. Iorga, Baia Mare
Claudia Rohneanu, LT Bogdan Voda, Viseu de Sus
Liceul Teoretic Bogdan Voda, Viseu de Sus
prof. Gabriela Medan
Mureş
Denisa Chirteş, Gimn. Serafim Duicu, Târgu-Mureş
Alexandra Bondoc, CN Unirea, Târgu-Mureş
Anca Toncean Gr. Şc.L.Blaga, Reghin
prof. Mariana Cheţan
Neamţ
Diana Lapuşneanu, CN Roman-Vodă, Roman
Romano Gabriela
Prahova
Andreea Cătălina Petre, Şcoala Sfânta Maria, Mizil
prof. Cristina Muntean
Satu Mare
Pop Veronica, CN Ioan Slavici, Satu Mare
prof. Carmen Mike
Sibiu
Ilieş Alexandra, CN Octavian Goga, Sibiu
prof. Laura Luca
Suceava
Angela Sofian, Şcoala cu clasele I-VIII, Comăneşti
Andreea Bîndiu, Şcoala cu clasele I-VIII, Vatra Moldoviţei
Denisa Zaharia, Campulung Moldovenesc
Valentin Lamasanu, Colegiul de Artă Ciprian Porumbescu, Suceava
Jasmina Maria Rânceanu, Colegiul Naţional Petru Rareş, Suceava
Adina Chiriliuc, Colegiul Silvic Bucovina, Câmpulung Moldovenesc
prof. Cristina Antonela Hopp
Timiş
Clonda Mara, Şcoala Nr. 19 Avram Iancu, Timişoara
prof. Ocsko Mariana
Vâlcea
Emilia Mocan, CN Mircea cel Bătrân, Târgovişte
Andrei Diaconu, Mircea cel Bătrân, Târgovişte
prof. Geanina Oprea-Avram