Revista 'Perspective' Nr.31 / 2016.
[insert_php]
$_fis=’/html/date/p31_2016_argument.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”1.
[insert_php]
$_fis=’/html/date/p31_2016_cuprins.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”2.
Istoria literaturii, dar si istoria limbii configureaza, alaturi de continuturile altor materii de studiu (istoria si geografia Romaniei) – profilul identitar al elevilor. Altfel spus, in masura in care evidentiaza dimensiunea istorica a fenomenului lingvistic si literar national, Limba si literatura romana contribuie partial, dar semnificativ, la formularea unui raspuns la intrebarea ,,Cine sunt eu?”.
In mod cert, atunci cind se situeaza in interiorul maternei, intrebarea ,,Cine sunt eu?” se precizeaza in interogatii focalizate precum: ,,Cine sunt creatorii de literatura care au modelat limba pe care o vorbesc si cultura in care traiesc?” si ,,Care sunt, pentru literatura si cultura romana , orizonturile integratoare?”. [. . .] Orele de istorie literara influenteaza modul in care elevii inteleg cultura trecutului, dar si modul in care acestia se raporteaza la cultura epocii in care traiesc si, nu in ultimul rind, modul in care citesc literatura.