Revista 'Perspective' Nr.28 / 2014.
Numărul 28 al revistei așază, în centrul discuţiilor, dialogul elevului cu textele, e ele literare sau nonliterare.
Reunite în orizontul acestei teme, articolele răspund la întrebări ce vizează, în principal, formele de apropriere a discursului scris prin lectură și relectură. Iată câteva asemenea întrebări: „Cum se citesc textele literare? Dar cele nonliterare? În ce moduri? Care sunt procesele speci ce receptării și care sunt raporturile dintre ele? De câte lecturi e nevoie pentru a putea înţelege și interpreta un text? Care sunt modelele hermeneutice și didactice prin intermediul cărora pot conduse orele de literatură consacrate receptării? Care sunt strategiile și tehnicile capabile să instrumenteze intervenţiile profesorului?”
Dincolo de diversitatea răspunsurilor, articolele susţin, explicit sau nu, primatul textului, și deci importanţa lecturii integrale, valoarea înţelegerii literale, și deci necesitatea lecturii atente și reverenţioase, precum și complexitatea funciară a textului literar. În această zonă a re ecţiei, concluziile conduc spre obligativitatea relecturii orientate spre interpretare: momentul ultim și esenţial al receptării, în și prin care cititorul onorează raţiunea de a a operei – aceea de a vorbi despre natura și condiţia umană.