Consilierul de lectură nr. 4 (24) 2020
Școala a continuat și în ultimul trimestru al anului 2020 în mediul on-line. Provocarea mare a sfârșitului de an a fost evaluarea semestrială: e nevoie de o evaluare sumativă/teze? sunt suficiente doar testele de sfârșit deunitate școlară? cât de obiective pot fi rezultatele testărilor?
Pe nesimțite aplicațiile, platformele – noutățile din prima parte a anului – au intrat în rutina zilnică, din instrumente digitale, care se experimentau cu un entuziasm de multe ori gratuit, au devenit uneltele folosite atunci când este nevoie pentru atingerea obiectivelor înscrise în programe.
Evenimentul principal al lunii decembrie a fost reluarea proiectului „Citește cu mine!”, cu care s-a încheiat Lecturiada 2019, numai că mutat definitiv în mediul on-line. De data aceasta scopul a fost mai vădit pragmatic: prin „Lecturile paralele” s-a urmărit și exersarea unei cerințe din noua program de evaluare pentru gimnaziu. Succesul de care s-a bucurat proiectul ne-a determinat să prelungim tema pe parcursul întregului an 2021.
Acestea sunt întrebările anchetei pentru numărul „Consilierului…” din martie:
- Apreciați oportunitatea proiectului LECTURI PARALELE luând în considerare factori ca tematica, momentul ales, optarea pentru proiect ca formă de învățare/evaluare, modul de desfășurare pe Facebook (de la pregătire, organizare, lansare, activitățile propriu-zise, implicarea tuturor membrilorgrupului, premii, atingerea unor obiective urmărite în învățarea formală, idei cu care ați rămas).
- Dacă ati participat cu o activitate/proiect, faceți-i o descriere succintă (titlul, tema, obiectivele, vârsta elevilor, reacția lor etc.).
- Propuneti pentru proiectul „Citește cu mine!” o temă de interes pentru viitor
Răspunsurile se pot trimite pe adresa mononojescu@yahoo.com sau revistacercurilor@yahoo.com până în în 8 martie 2021.