Lecturiada elevilor 2017. „Un loc pentru fiecare”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_invitatie.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_regulament.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_formular1.doc’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_formular2.doc’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_premii.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_program.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_intrebari.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_Drumuri_si_popasuri.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_jurnal_de_bord.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/2017_Le_volum_antologic.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
Ne adresăm ca de fiecare dată profesorilor (în special celor de limba si literatura română), învățătorilor, bibliotecarilor, documentariștilor CDI și părinților.documentaristilor CDI,
Lecturiada elevilor este un concurs online la nivel național care se desfășoară pe aproximativ parcursul unui an. Lecturiada elevilor se desfășoară pe două secțiuni: un concurs de scriere creativă, deschis tuturor elevilor cu vârste cuprinse între 7-18 ani și un concurs de portofolii la care sunt invitați să participe membrii cercurilor/cluburilor/atelierelor de lectură/scriere.
Concursul se încheie cu o întâlnire față în față la Cluj între 1-5 septembrie la care participă elevii clasați pe primele locuri însoțiți de „consilierii” lor.
Ediţia din anul 2017 (a opta), „Un loc pentru fiecare” este gândită ca o prelungire a celei din 2016, „D-apoi cum să nu fie dac-o fost”, când, la nivel tematic, am valorificat „făpturile” mitologiei româneşti, la nivel conceptual, am făcut deschiderea spre lectura și crearea imaginii (ilustrarea poveștilor) iar la nivel aplicativ − am experimentat un model de învățare nonformală.
Prin urmare: a. vom continua tema din ediția anterioară, plasându-ne, de data aceasta, atât pe noi, cei trăitori în secolul 21, cât și „chipul” nostru ascuns, în locuri reale și tărâmuri legendare; b. vom spune poveștile nu numai prin cuvinte ci și prin fotografii, desene, filme documentare; c. vom respecta și în al doilea an „drepturile și îndatoririle” care stau la baza funcționării „Școlii solomonarilor”; d. iar pentru consilieri, participarea va echivala cu o formare/interformare într-un program de lectură/scriere de texte multimodale.
Câteva noutăți pentru cei care vor ajunge în faza finală: revenim la formula atelierelor pe vârste, astfel că elevii de la primară și gimnaziu vor avea posibilitatea să participe la ateliere de benzi desenate, conduse de Adrian Barbu împreună cu colaboratorii săi iar elevii de liceu vor participa la ateliere de fotografie, conduse de specialiști de la Departamentul de Jurnalistică, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai. La atelierele de scriere vom avea ca invitați poeți tineri și talentați și „proba probelor”, adică „examenul de absolvire” a celui de al doilea an al „Școlii solomonarilor”, va consta din participarea la un experiment de scriere colectivă.
O noutate pentru acest an: la atelierele de la Cluj sunt invitați și autorii primelor trei proiecte „Un Mărțișor pentru fiecare” – topul cărților citite în 2016.
Cred că nu mai este nevoie să specificăm că organizatorii asigură cazarea, masa, mapa și consumabilele.
În Regulamentul postat pe site găsiți datele tehnice ale concursului.
Vă trimitem afișul concursului și un scurt film documentar din portofoliul cercului de lectură „Muguri” din Rădăuți, realizat pentru Lecturiada 2016 „D-apoi cum să nu fie, dac-o fost”.
Exprimându-ne speranța că veți răspunde cât mai mulți invitației noastre, asteptăm comentariile si întrebările dvs. pe www.anpro.ro/Pagina Cercuri de lectură, Lecturiada elevilor 2017.
Încheiem, asa cum obișnuim de fiecare dată, cu câteva date despre programul „Cercuri de lectură”.
1. Inițiat ca proiect în 2004 de un grup de 20 de profesori din învățământul preuniversitar din 12 județe,consiliați de specialiști în teoriile lecturii si didacticieni, transformat în program din 2005, „Cercurile de lectură” a ajuns să cuprindă azi școli din întreaga țară.
2. Scopul programului este: stimularea interesului pentru lectură (îndeosebi a cărții de literatură) în cadrul comunităților de elevi (cercuri/ateliere/clasă) prin a. apropierea empatică de literatură; b. prin abordarea literaturii ca fiind o cale de înțelegere a sensului acțiunilor umane si a propriei vieți; c. prin raportarea critică la valorile prezente în cărțile citite.
3. Programul se desfăsoară pe următoarele componente: a. cercuri/ ateliere de lectură/scriere în spațiu real sau virtual; b. programe de formare; c. proiecte de cercetare – acțiune; d. acțiuni de promovare a lecturii la nivel local sau național.
4. În 2008, pentru a menține legătura între participanții la program, a fost editată „Revista cercurilor de lectură” cu apariție semestrială. În 2015 datorită dezvoltării programului prin lărgirea publicului-țintă, revista s-a rebranduit în „Consilierul de lectură”, cu apariție trimestrială.
5. Experiențele de succes precum si rezultatele proiectelor de cercetare – acțiune au fost publicate la diferite intervale în cele patru volume din seria Lecturiadelor, cărți de didactică narativă a lecturii. În iunie 2015 a fost lansat Apelul pentru Lecturiada 5. Sărbătorile lecturii. În prezent se lucrează la selectarea propunerilor de materiale pentru volum.
6. În ultimii trei ani în luna ianuarie lansăm un concurs de microrecenzii care stă la baza întocmirii unui top al celor mai citite cărți în anul care a trecut.
7. Lecturiada elevilor se desfăsoară la nivel național din 2010. Din 2012 concursul este cuprins în calendarul MECS al activităților educative, deci are statutul de olimpiadă. Față de olimpiadele școlare clasice în care selecția este individuală și se face în urma unor rezultate academice, Lecturiada elevilor este un concurs deschis, dând posibilitatea afirmării tuturor elevilor care activează sau nu în comunități de lectură de tipul cercurilor si atelierelor.
Etapa finală este prilejul unui schimb de experiență la nivel național pentru participanți, elevi și consilieri. În același timp oferă cerchiștilor posibilitatea participării la ateliere conduse de specialiști (jurnaliști, ilustratori și scriitori etc.), iar consilierilor, prilejul participării la sesiuni de formare/interformare pe problemele abordării unei game largi de texte pe diverse suporturi. Prin Lecturiadele elevilor urmărim formarea în timp a unei rețele naționale de elevi cititori si consilieri de lectură,capabili nu numai să să-si dezvolte pentru ei însiși calitatea de cititor, ci și să se implice ca voluntari în acțiuni de promovare a lecturii.
In aprilie 2016 programul„Cercuri de lectură” a fost selectat de către proiectul ELINET (The European Literacy Policy Network) ca model de bune practici în literație, reprezentativ pentru România.
Mai multe informații despre programul „Cercuri de lectură” găsiți pe site-ul
www.anpro.ro/Pagina cercuri de lectură.
2 Comentarii
Rrm
Unde sunt publicate rezultatele de anul acesta?
ramy
Premii