Consilierul de Lectură Nr. 3(19 octombrie) /2019
Este al doilea număr care are în centru literația digitală. Tema, care este de altfel și a Lecturiadei 2019. „Istoria unui posibil viitor”, este susținută de un articol despre generația digitală și școala de care are nevoie semnat de Mircea Miclea. Pentru Digillecturi, Alina Petri descrie un atelier „Recenzii online, împărtășire față în față”, ținut împreună cu Mihaela Nicolae la Școala solomonarilor lui Solomon Marcus. Concluziile sunt încurajatoare: „Implicarea elevilor în atelier este încă o dovadă că, folosind corect abilitățile datorită cărora aceste generații sunt numite „nativi digitali”, nu se pierde în mod obligatoriu și îngrijorător nimic din ceea ce ar putea fi valorile umanismului, de la etica împărtășirii, până la creativitate artistică și imaginație.”. Pentru că am intrat în a doua parte a Anului Cărții. „România Citește”, pentru anchetă reluăm, după 14 ani, o întrebare pusă într-o anchetă din „Perspective”: Cum vedeți perspectivele unui program național de lectură în școală?
Pentru că de data aceasta, am renunțat la un supliment tipărit în favoarea unui „Jurnal intim/jurnal extim audio/video/scris”, le-am dat cuvântul ucenicilor doar pentru a-și face publice intențiile. Povestea „Hambarului cu carte” din Comloșul mic ne-o spun Ramona Jakoby și Isabela Costea, iar Corina Dindelegan face un interviu cu Sebastian Topan, vlogger și student la teatru, și cu profesoara lui de la gimnaziu, Bianca Noje.
Literația digitală va fi tema și a numărului 4. Ca de obicei va acoperi aproximativ 30% din conținut. În rest așteptăm articole și semnale pentru toate rubricile pe revistacercurilor@yahoo.com Termenul: 1 decembrie 2019.