Consilierul de Lectură Nr. 4(16 decembrie) /2018
echo wp_get_attachment_url( get_post_thumbnail_id( $post->ID ), ‘single-post-thumbnail’ );[/insert_php]”]
[insert_php]
$_fis=’/html/date/rcl_2018_04_argument.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/rcl_2018_04_cuprins.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
[insert_php]
$_fis=’/html/date/rcl_2018_04_articol.pdf’;
$_fisier=$_SERVER[„DOCUMENT_ROOT”].$_fis;
$_fisier1=’http://’.$_SERVER[„HTTP_HOST”].$_fis;
[/insert_php]
”
Ultimul număr din 2018 continuă (semi)tematic numărul anterior ‒ lectura imaginii ‒ numai că, de data aceasta, interesul se deplasează pe organizatorii grafici ca instrument de învățare la toate disciplinele, punându-se accentul pe rolul profesorului în a-și face conștienți elevii de procesele metacognitive implicate. De reținut articolul lui Bogdan Rațiu care face un istoric al folosirii organizatorilor grafici în lectură/învățare, o clasificare în funcție de diferite criterii, precum și o trecere în revistă a bibliografiei despre problemă. Ancheta, pe aceeași problemă, se referă la aspectele practice. Vom continua cu publicarea altor experiențe din aceeași categorie în numărul următor.
Interviurile ‒ unul, cu scriitorul și muzicianul Călin Torsan, celălalt, cu psihologul Gáspár Gyðrgy ‒ pun problema importanței lecturii, atât ca experiență proprie, cât și prin prisma profesiei celor doi. Pentru ucenicii solomonari, participanți la etapa finală a Lecturiadei 2018. „Un secol de Istorie și istorii”, marea experiență a fost cea a atelierelor în care au citit și au ilustrat 20 de povestiri scrise anume pentru ei de 20 dintre cei mai interesanți scriitori ai momentului. Antologia „Mică istorie a unui secol mare” a fost lansată la Gaudeamus la începutul lui noiembrie. În lunile următoare, ilustratorii (elevi și profesori) în calitate de „co-autori” au lansat-o cu entuziasm și imaginație în școlile și bibliotecile din localitățile lor, aplicând ce au învățat ei înșiși în atelierele de la Cluj – de aici grupajul „Mică lansare a unei cărți mari”. Câteva articole, printre care și povestea unui proiect aplicat într-o localitate rurală din Taiwan, se axează pe proiecte de lectură inter- și transdisciplinară cu un puternic impact asupra comunității.
Începând cu nr. 1/2019, la solicitarea editurii, vom mări numărul de pagini al revistei la 64. Spațiul mai mare ne va permite să răspundem unora dintre propunerile făcute în chestionarele de anul trecut. Dar vom ține cont și în continuare de sugestiile dvs. Le așteptăm pe adresa redacției. Prin urmare, așteptăm propuneri de rubrici, teme, probleme de interes ca intenția noastră de a face din „Consilierul de lectură” o revistă de literație pentru un public alcătuit din învățători, profesori de toate specialitățile, părinți, bibliotecari, librari, scriitori, specialiști în problemele lecturi și formatori/facilitatori să se materializeze în adevăratul sens al cuvântului.
Ca de fiecare dată așteptăm propuneri de articole teoretice, experiențe de la clasă sau în afara ei/recenzii/idei pe adresa revistacercurilor@yahoo.com sau, dacă vă este mai la îndemână, pe monojescu@yahoo.com
Vă invităm să ne trimiteți cât mai multe semnale pentru acțiuni desfășurate în Anul cărții.
Vă rugăm să obțineți consimțământul părinților în cazul în care veți folosi fotografii cu elevi (pe care dorim cât mai expresive) pentru a vă ilustra articolele.
Termenul pentru trimiterea articolelor pentru nr. 1/2019 este 15 februarie.