Revista Cercurilor de Lectură Nr. 1 /2012
■ Proiectul Cercuri de lectură a fost iniţiat în 2004 de un grup de 20 de profesori de română ca o alternativă la lectura şcolară şi cu scopul recuperării cititorilor elevi. Cercurile – forme în care se întâlnesc elevii cu „consilierii” lor şi discută liber despre cărţi – funcţionează ca activităţi extracurriculare al căror scop este valorifi carea lecturii inocente şi descoperirea plăcerii de a citi prin recrearea subiectivă a textului. În timp, s-au înfi inţat sute de astfel de cercuri acoperind întreaga ţară, s-au ofertat programe de formare pentru cei interesaţi, s-a dezvoltat o componentă „activistă” pentru crearea unui curent de opinie în favoarea lecturii (prin „gale” ale lecturii, deschideri simultane ale cercurilor – de pildă 16 octombrie, ora 16, Săptămâna literaţiei –, activităţi dedicate Zilei lecturii, concursuri de scriere creativă, Lecturiade ale elevilor etc.). Din anul 2008, apare „Revista cercurilor de lectură” care şi-a propus atragerea în proiect a învăţătorilor, documentariştilor şi părinţilor, precum şi deschiderea Cercurilor… spre biblioteci, edituri, librării. Toate acestea au avut ca efect constituirea unei reţele naţionale a elevilor cititori, dublată de cea a „consilierilor de lectură”, şi numeroase activităţi realizate în parteneriat cu mari grupuri de librării, edituri şi biblioteci.