Revista Cercurilor de Lectură Nr. 2 /2011
Lecturiada elevilor din 2011 a fost un concurs online de portofolii, urmat de o întâlnire a cercurilor finaliste reprezentate de câte un elev, însoţit de profesorul coordonator. Portofoliul cuprindea următoarele piese: o descriere a unei activităţi obişnuite de cerc, un jurnal de lectură cu cel puţin trei cărţi citite în cerc în anul şcolar 2010-2011 şi dovezi că membrii cercului de lectură s-au implicat în publicitatea şi, eventual, în organizarea concursului de scriere creativă „De la Jurnalul unui puşti la Primul/Prima…” În intenţia organizatorilor, între 3 şi 5 iunie 2011 urma să aibă loc o Lecturiadă, adică o întâlnire care relua spiritul „galelor” judeţene ale cercurilor de lectură şi al celei care a avut loc la nivel naţional în 2010 ‒ o sărbătoare a cărţii şi cititorilor ‒ elevi şi profesori ‒, schimb de experienţă, continuarea procesului de creare a unei reţele naţionale a cititorilor – elevi, punerea bazelor unor proiecte comune de lectură şi scriere. Prima Lecturiadă… a fost autofinanţată şi ne-am impus regulile; a doua a fost susţinută de către MECTS şi, în schimbul finanţării, în ultimul moment, ni s-au impus alte reguli. În momentul de faţă, după ce am depăşit cu toţii oboseala şi frustrările din vară, cred că se impune o privire limpede asupra a ceea ce a fost Lecturiada elevilor din acest an şi, mai ales, asupra a ceea ce avem de făcut în viitor. De aceea, voi încerca să trec în revistă rapid ceea ce considerăm că a fost bine şi ceea ce a fost mai puţin bine, dacă nu chiar rău, la întâlnirea din iunie.