ANPRO - Asociaţia Profesorilor de Limba şi Literatura Română "Ioana Em. Petrescu"
Asociaţia Profesorilor de Limba şi Literatura Română "Ioana Em. Petrescu"

Despre autor

Articole asemănătoare

Un comentariu

  1. 1

    CEma

    Din momentul în care s-a anuntat dezbaterea publica a proiectelor de programe v-am scris si rescris, îndemându-va sa completati chestionarele ISE pentru ca am considerat la nivelul CD că este datoria asociatiei sa va încurajeze să vă exprimați opinia. Cred că unii dintre dvs. au și făcut-o. Pentru că unii dintre noi am participat în tot felul de comisii naționale atunci când s-a discutat programa actuală, am fost pregătiți și apoi am făcut cursuri de abilitare/implementare (suna rău!) în teritoriu, iar „Perspective” s-a născut printre altele și din dorința „de a traduce”/a explica și apoi a arăta cum se poate pune în practica programa de romana (din punctul meu de vedere, cea mai revoluționară în 98, dar și cea mai dificilă atunci când o aplici); pentru că, în timp, am văzut și care au fost unele dintre neajunsurile ei (de aceea în 2004 ca o alternativă la lectura școlară s-au constituit cercurile și apoi am încercat din răsputeri prin ele, prin Lecturiade, prin „Revista cercurilor…” și mai apoi prin „Consilierul… ” să încurajăm lectura cursivă), am crezut că este necesar să dăm un feedback cât se poate de corect proiectului pentru noua programă . Din păcate, cred că din pricina vacanței/a oboselii/a resemnării, pe de o parte, și din pricina evenimentelor stradale, pe de altă parte, dezbaterea unei probleme cu mare impact asupra educației pentru următorii 10-15 ani n-a avut aproape niciun fel de ecou la nivelul societății. Noi am primit destul de târziu suficiente materiale pe baza cărora sa putem face o sinteză din răspunsurile dvs. Scrisoarea a fost gata abia în preziua începerii discuțiilor finale a proiectelor de programe. Iar pentru că din experiență știam că nu avem nicio cale oficială sa ajungă la destinatar, am recurs la formula unui Comunicat de presa pe care l-am trimis tuturor marilor agenții. Fie din pricina că nu i-am dat un înveliș mai contondent, fie din pricină că presa nu este interesata cu adevărat de astfel de probleme, dar se plânge de cât de prost este învățământul românesc și câți analfabeți funcționali ies din școală, scrisoarea nu a fost preluată de nimeni. Deduc totuși din desfășurarea ulterioară că mai mare impact a avut această scrisoare trimisă direct dierctorului ISE. Spun aceasta, pentru că avem semnale că multe dintre aspectele semnalate au fost puse în discuție și am avut câștig de cauză. Să vedem totuși care va fi forma finală a programei!
    Aceasta este istoria scrisorii trimise ministrului educației și poate nu este rău să tragem (didactic!) o învățătură valabilă pentru toți cei care, resemnați, spun „nu se poate face la noi nimic”: dacă se acționează și dacă se insistă, lucrurile au cât de cât șansa să se miște.
    Probabil că ați citit articolul Sofiei Dobra, o analiză pertinentă făcută din perspectiva celei care a fost autoarea programei actuale și a celei care cunoaște bine și ce se face la primar. Mulțumim lui Cosmin Borza că ne-a dat Dosarul de la „Cultura”, de altfel singurul care s-a ocupat de problemă. Mai găsiți încă cinci articole intersante, pentru că sunt foarte diferite ca puncte de vedere. În josul paginii găsiți linkul. Îl pun și aici.
    http://revistacultura.ro/nou/
    PDF: http://revistacultura.ro/pdf/Cultura_563.compressed.pdf
    Pun și linkul de la prelucrarea chestionarelor ISE cu răspunsurile celor de română.
    consultare publică
    http://www.ise.ro/wp-content/uploads/2017/01/Limba-si-literatura-romana_final.pdf
    Ne bucurăm că revistele culturale au început să preia scrisoarea noastră:
    http://www.observatorcultural.ro/articol/scrisoare-deschisa-adresata-ministrului-educatiei/

    Reply

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *