ANPRO - Asociaţia Profesorilor de Limba şi Literatura Română "Ioana Em. Petrescu"
Asociaţia Profesorilor de Limba şi Literatura Română "Ioana Em. Petrescu"

Despre autor

Articole asemănătoare

9 Comentarii

  1. 1

    Popescu Maria, Scoala Nr.3, Radauti, Suceava

    – Revista @Perspective@ ne este de un real folos tuturor de limba si literatura romana, intrucat ne ofera o baza reala in predarea-invatarea limbii si literaturii romane. Multi dintre noi aflam noutatile din domeniu prin intermediul acestei reviste pentru care va multumim si va rugam sa afati in Dumneavoastra puterea de a continua !
    Cu multumiri pentru efort,
    Popescu Maria, Scoala cu clasele I-VIII Nr.3, radauti, judetul Suceava

    Reply
  2. 2

    anca hendea

    – Care este tematica numarului urmator?Cine poate publica?Unde se trimit materialele spre publicare?

    Reply
    1. 2.1

      Monica Onojescu

      – Tema numarului urmator este „Dezbaterea”.
      Termenul limita pentru materiale este 15 octombrie.
      Revista va fi lansata la simpozionul din decembrie 2009.
      Pentru alte informatii accesati „Informatii utile”.

      Reply
  3. 3

    Balan Mirela

    – Revista „Perspective” este un auxiliar de baza pentru orice profesor de limba si literatura romana.
    Dn pacate nu am reusit sa fac rost de numerele aparute in perioada 2000-2006. Exista posibilitatea de a comanda exemplarele editate in primii 7 ani?
    Balan Mirela, Seminarul Teologic, Slobozia

    Reply
  4. 4

    Janet Popoiu

    – Buna ziua,
    As dori sa achizitionez revistele,Perspective si Revista cercurilor de lectura, dar si Lecturiada pentru CCD Focsani, unde sunt director, dar si pentru alti cativa profesori de romana de la Colegiul National Unirea care m-au rugat sa va contactez. Asadar,v-as ruga sa-mi trimiteti, daca e posibil, un pachet a cate 10 reviste si 5 exemplare din Lecturiada pe adresa CCD „Simion Mehedinti”, Focsani, Str. Eroilor, nr. 2, cod.620034, Focsani, Vrancea.
    In felul acesta vom putea deveni si noi distribuitori ai revistelor care sunt asteptate cu mare interes.
    Va multumesc din suflet si va doresc sarbatori calde cu lumina in suflet!
    PROF. JANET POPOIU,
    Director CCD Vrancea

    Reply
    1. 4.1

      Monica Onojescu

      – Nu mai avem exemplare din numerele vechi ale revistei. Eventual, am putea publica culegeri tematice de articole, dar pentru aceasta ar trebui sa stim cati dintre dvs. sunt interesati pentru a aproxima un tiraj.

      Au aparut cele doua reviste: „Perspective” si „Revista cercurilor”. De vineri vi le putem trimite. Daca, in afara de cei care iau in mod regulat revista, mai sunt si alte persoane interesate, le rugam sa ne contacteze, sa faca foarte repede comanda si sa accepte sa devina distribuitori voluntari in zona respectiva. Putem trimite pachete de 10 exemplare + 1 pentru distribuitor.

      Reply
  5. 5

    Moscaliuc Simona

    – As dori si eu sa colaborez cu dumneavoastra. As dori sa stiu pana cand as putea sa trimit si eu materiale pentru numarul urmator! Multumesc!

    Reply
  6. 6

    Monica Onojescu

    – Retrimit mesajul de pe grupuri.
    Stimati colegi,
    va reamintesc, ca termenul pentru trimiterea articolelor pentru numerele noi ale revitelor este sfarsitul lunii februarie.

    Pentru ca si de data aceasta, tema pentru „Perspective” care ni se parea noua, redactorilor, generoasa, a starnit anumite nedumeriri, voi veni cu cateva precizari.
    Asa cum a fost anuntata, tema este: Strategii/metode/ tehnici/’ proceduri” .
    Probabil vi s-a parut foarte larga, de aici nedumeririle, mai ales ca in fiecare numar Experientele si Punctele de vedere tot despre ele vorbesc. Dar, fiind si un numar rotund, am crezut ca e bun un fel de moment de respiro si, in acelasi timp, unul de clarificare.

    Poate ca nu ar strica sa revedeti ancheta despre metodele active din numarul 2/2008 din Perspective, continuata de un interviu cu Alina Pamfil. Mi se par bune ambele ca puncte de plecare, utile, printre altele, si pentru clarificarea termenilor.

    In rest, de data aceasta sunteti liberi sa scrieti referindu-va si la invatare si predare si la evaluare. Va puteti referi si la discursul oral si la scriere; si la comunicare si la metode/strategii in predarea literaturii romane ori universale sau la problemele de limba. De asemenea puteti sa va opriti si la abordarea unei unitati tematice si la o secventa de lectie. Va puteti referi la proiecte/studii de caz si ca metode de invatare sau de evaluare etc.

    Puteti sa vorbiti nu numai despre succese, ci si despre esecuri. Poate ar fi mai interesant sa scrieti tocmai despre ele.

    Nu e cazul sa va limitati numai la metodele active, puteti sa va referiti si la cele clasice/dogmatice. Poate unii dintre dvs. au indraznit sa aplice si metode nondirective. Nu este cazul sa va ganditi numai metode/tehnici pe care le cunoastem dupa nume. Cred ca nu e profesor care sa nu-si fi inventat propriile tehnici si strategii.

    Ar fi bine insa sa se evite partea prea pronuntat descriptiva si usor festivist-entuziasta care ne caracterizeaza uneori. Mai intersant ar fi sa se incerce sa se raspunda la probleme de tipul: pot preda cu adevarat integrat? cum o fac? mi-am propus aceasta ca obiectiv urmarit in toata activitatea didactica sau numai din cand in cand? predau cu adevarat interdisciplinar sau numai mi se pare asta? gasesc cea mai buna cale sa echilibrez continutul cu metodele prin care il transmit? Imi propun ca obiectiv sa folosesc metode/proceduri prin care ii invat pe elevi cum sa invete? Cred cu adevarat ca e important ca elevul sa stie sa-si monitorizeze invatarea? valorific cu adevarat invatarea sau o fac doar la modul formal, interesandu-ma doar insusirea continutului? Cred cu adevarat in activitatile prin colaborare sau le fac pentru ca sunt la moda? Sincer, cred ca astfel de activitati servesc elevilor? Sunt convins ca fac bine astfel de activitati? Mi se pare retrograd sa folosesc expunerea?

    Normal, sunt mult mai multe astfel de probleme, dar ma gandesc ca ar fi un numar reusit daca am izburi sa-i dam un caracter mai interogativ.

    In ceea ce priveste „Revista cercurilor.. .” acolo lucrurile sunt mai simple, important este ca atunci cand scrieti sa va ganditi la rubrica in care ar putea intra articolul. De asemenea va invitam sa va provocati elevii sa scrie despre cartile care le plac.

    Dupa vacanta va voi trimite intrebarile pentru ancheta si pentru un chestionar, daca tot ajungem la numarul 20.

    Monica Onojescu

    Reply
  7. 7

    Monica Onojescu

    – Notă explicativă: Ancheta acestui număr îşi propunea să facă o evaluare, după 10 ani, a impactului revistei „Perspective” şi a simpozionului de didactică, cele mai importante şi de durată proiecte ale asociaţiei, asupra profesorilor membri şi nemembri ANPRO. Dar evenimentele ne-au luat-o înainte. A expirat protocolul cu ministerul, urmează să se pună în discuţie publică noua Lege a învăţământului în care asociaţiile profesionale nu se regăsesc. De aceea vom inversa datele problemei şi vom orienta ancheta înspre rolul asociaţiei care le-a produs (revista, simpozion) atât pentru dezvoltarea profesională la nivel individual, cât şi în relaţia ANPRO cu sistemul de învăţământ.

    Spre deosebire de simpozion şi de „Perspective” care au ajuns la cifre rotunde (a zecea ediţie, respectiv, numărul 20), asociaţia, înfiinţată în aprilie 2001, nu-şi sărbătoreşte jubileul. Şi atunci de ce nevoia reluării tocmai acum a întrebărilor unei anchete din numărul 2/2001 al revistei? Răspundem: acesta ar fi un moment potrivit pentru discutarea în termeni expliciţi a rolul asociaţiilor profesionale, având în vedere că ar urma să se pună în dezbatere publică, noua Lege a învăţământului. În afara de aceasta, protocolul încheiat de mai multe asociaţii profesionale, între care şi ANPRO, cu ministerul a expirat în noiembrie 2009. Dorim să propunem un nou protocol, care, sperăm, ar putea în cele din urmă să funcţioneze. Dar pentru aceasta ar trebui să privim, pe de o parte, cu luciditate în urmă, iar, pe de altă parte, ar trebui, tot cu luciditate, să ne evaluăm şansele şi să concepem strategiile (apropo de tema numărului de faţă!) pentru ca vocea/expertiza asociaţiilor să se facă auzită în mod real la nivelul sistemului.
    Reiau întrebările din 2001:
    1. Consideraţi că a fost necesară constituirea unei asociaţii profesionale la nivelul disciplinei noastre?
    2. Dacă răspunsul este afirmativ, vă rugăm să propuneţi căi şi mijloace prin care aceasta ar putea fi eficientă.
    Fiindcă pentru mulţi profesori din generaţiile noi, anul 2001 ţine deja de istorie şi probabil nu mai au acces la anchetă, voi rezuma răspunsurile.
    La prima întrebare, cu mici nuanţări, răspunsul este afirmativ. Probabil îşi spunea cuvântul şi deschiderea din jurul lui 2000 când se anunţa o perioada mai generoasă atât cu societatea civilă cât şi cu reforma din învăţământ.
    Pentru întrebarea a doua, citez aleatoriu dintre propuneri: sporirea numărului de membri, adunare generală în care să se discute concret strategii, programe, entuziasm, profesionalism şi bani (sposorizări, venituri proprii), colaborarea cu alte asociaţii profesionale, publicitate energică şi adecvată pentru atragerea unui număr cât mai mare de profesori, colaborare cu inspectorate şi facultăţi filologice, crearea de filiale judeţene, grupuri de reflecţie pe centre sau pe zone cu calendar propriu de activităţi, organizare de întâlniri zonale sau naţionale cu scopul discutării unor probleme de specialitate, ieşirea din spaţiul naţional prin organizarea unor întâlniri internaţionale cu implicarea experţilor străini, rezolvare de probleme ce privesc statutul maternei, buletine informative editate pe rând de filialele judeţene, reţele de discuţii în care să existe un dialog real, crearea unui site, formări pe probleme de specialitate, şcoli de vară, parteneriate între şcoli etc.
    Voi încheia această trecere în revistă cu un scurt citat: „Pentru reuşita acestor activităţi, cred că ar trebui responsabilizat fiecare membru, care poate simţi că, în schimbul unei cotizaţii modice , este beneficiarul unor realizări deosebite…”

    Şi acum întrebările pentru ancheta numărului de faţă. Cred că putem relua fără nicio modificare prima întrebare:

    1. Consideraţi că a fost necesară constituirea unei asociaţii profesionale la nivelul disciplinei noastre?
    2. În ce măsură sunteţi „beneficiarii” ANPRO atât la modul individual (ca persoane/ profesionişti) cât şi la nivel mai extins (ca breaslă, ori ca parte a sistemului de învăţământ)? Vă rugăm daţi răspunsuri concrete.
    3. Iar acum reciproca: în ce măsură/cum aţi contribuit dvs. personal la funcţionarea asociaţiei (ori în termeni ONG-işti, la punerea în practică a misiunii, a viziunii şi a valorilor asociaţiei)?
    4. Consideraţi că asociaţia a avut un rol în ceea ce priveşte statutul disciplinei noastre prin raportare la factorii de decizie din sistem? Exemplificaţi, dacă răspunsul este afirmativ. Acelaşi lucru, dacă răspunsul este negativ. Ce s-ar fi putut face mai bine şi cum?
    5. Propuneţi căi/strategii care, din punctul dvs. de vedere, ar putea avea succes în stabilirea unor relaţii normale/corecte între asociaţiile profesionale şi minister (În alte ţări asociaţiilor li se recunoaşte statutul grupuri de specialişti, iar lor li se datorează politicile educaţionale).

    Aşteptăm cât mai multe răspunsuri.
    Termenul limită: 3 martie 2010.

    Reply

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *